Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789047010371 |
Dat de wereld verandert en dat dat razendsnel gaat, dat weten we nu wel. Dat het roer om moet, is bij menigeen doorgedrongen. Disruptie is dan ook het nieuwste toverwoord, met disrupt or be disrupted als credo. Maar de prangende vraag is: hoe pakken we het aan? Menno Lanting onderzocht het fenomeen disruptie en hoe organisaties ermee omgaan. Dankzij de vele cases die hij in zijn werk tegenkomt, ontdekte hij een aantal belangrijke strategieën om met nieuwe technologie, een snel veranderende markt en de hogere verwachtingen van consumenten en burgers om te gaan. Voor een aantal organisaties is volledige disruptie daadwerkelijk de enige strategie die zinvol is. In andere gevallen gaat de technologische verandering echter meer geleidelijk en is het effectiever om aandacht te geven aan het verbeteren van de basis en aan gerichte innovatie. In hun streven om businessmodel, producten en diensten ingrijpend te vernieuwen gaan veel organisaties namelijk voorbij aan de vraag of de organisatie überhaupt klaar is voor een dergelijke beweging. In De disruptieparadox geeft Lanting een nuchtere kijk op disruptie en schetst hij een route aan de hand van aansprekende cases en praktische modellen.